Pilates

Pilates Wrocław
ćwiczenie teaser z piłką

Jesteśmy jedną najdłużej działających szkół pilates we Wrocławiu. Można u nas ćwiczyć zarówno w grupie, na macie ( matwork pilates) oraz indywidualnie, na aparatach (reformer, cadillac). Pracując w grupie zyskujemy szybko świetne wyniki, a przyjemność pracy w przyjaznej atmosferze to dodatkowy bonus. Zgodnie z powiedzeniem „mata nie wybacza” pilates matwork to jedna z najtrudniejszych form tego treningu. Wykorzystujemy drobny sprzęt taki jak piłki, obręcze, taśmy oporowe czy rollery. Kilka razy w roku zapraszamy na kurs wprowadzający do metody (10 zajęć), potem uczymy się pilates na grupie I ( początkującej), żeby finalnie przejść na grupę II ( średniozaawansowaną). Organizujemy też autorskie pilatesowe eventy Pilates Day i wyjazdy.

Jeśli zachodzi potrzeba pracy bardziej zindywidualizowanej zapraszamy na spotkanie sam na sam z instruktorem. Dopasowując trening do osobistych potrzeb jednocześnie wyciśniemy z Ciebie tzw „siódme poty”.

Zapraszamy na jedne z najbardziej znanych i docenianych zajęć pilates we Wrocławiu, do XIX- wiecznego Pałacyku, na II piętro.

Do zobaczenia 🙂

Metoda

Pilates to system ćwiczeń uczący świadomej pracy głęboko ukrytych mięśni stabilizujących w celu poprawy postawy i usunięcia dolegliwości związanych z nieprawidłowymi nawykami ruchowymi. Zyskujemy lepszą elastyczność, koordynację, ogólną poprawę kondycji  i wyglądu ciała oraz obniżenie stresu.

Koncentracja, kontrola, oddychanie, ciągłość ruchu, precyzja, centrowanie, rutyna, rozluźnienie – to osiem zasad metody J. Pilatesa.

Koncentracja w metodzie pilates jest kluczowa. Każda akcja jest wprowadzana w sposób przemyślany i celowy, a ciało i umysł są w pełni na nim skupione.

Kontrola to ruch w pełni świadomy. Pracując powinniśmy dokładnie wiedzieć co i po co robimy, które mięśnie powinny być aktywne, a które rozluźnione i jaki jest cel ćwiczenia, które wykonujemy.
Oddech- szeroki,uspokajający, angażujący większą niż zwykle pojemność płuc.
Płynność– nawet szybki,dynamiczny ruch może być wykonywany płynnie i z gracją.
Precyzja– to zorientowanie na jakość a nie na ilość. Wykonujemy mało powtórzeń każdego ćwiczenia, ale pracujemy z niezwykłą uwagą.
Centrowanie– to świadoma praca konkretnymi grupami mięśniowymi. Zanim ruch się rozpocznie napinamy głeboko ukryte mięśnie stabilizujące, a  dopiero potem te mięśnie, które go wykonają.
Rutyna– żeby oczekiwać rzeczywistych efektów potrzebny jest nawyk wykonywania ćwiczeń. Można ćwiczyć 20 min dziennie, ale należy to robić regularnie.
Rozluźnienie– choć ćwiczenia pilates (wykonywane poprawnie) nie należą do lekkich, po zajęciach nie odczuwamy przykrego napięcia ale pozbywamy się napięć z kręgosłupa i barków.

 
Historia metody
Metoda ćwiczeń Josepha H. Pilatesa powstała na początku XX wieku w Niemczech. Pilates, chorowity i chudy jako dziecko, szukał sposobu na pozyskanie tężyzny fizycznej. Nie znajdując  niczego co spełniałoby jego oczekiwania opracował własny program składający się z 34 ćwiczeń.
Po wyjeździe do Stanów Zjednoczonych, kiedy w Nowym Jorku powstało pierwsze studio pilates, metodą zainteresowali się tancerze, traktując ją jak rehabilitację pourazową. Kiedy klientką Josepha została wielka Marta Graham sukces jego dzieła był przesądzony. Dziś miliony ludzi na całym świecie ćwiczą pilates zyskując zdrowie, siłę i piękną postawę.
 
 
 
 
ćwiczenie roll over z piłką