Nauczyciele

Marianna Gutterwil

Marianna – założycielka i właścicielka szkoły. Historyczka sztuki od ponad 15 lat zajmująca się jogą. Aktualnie posiada dyplom nauczyciela jogi stopnia Junior Intermediate I wydany przez Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute w Punie, gdzie jeździ corocznie. Uczestniczka wielu warsztatów u nauczycieli seniorów – m.in. Lois Steinberg, Rity Keller, Faeq i Corin Biria. Instruktor Matwork Pilates. Naukę pilates pobierała u australijskiej prezenterki i szkoleniowca Bogny Janik- Forbes pracującej wg metody Michaela Kinga z Pilates Institute w Londynie.
W 2005 roku w Krakowie pod okiem Romka Grzeszykowskiego rozpoczęłam kurs nauczycielski. Od grudnia 2008 jestem nauczycielką jogi wg. przekazu B.K.S Iyengara.


Kasia Streit

Moja przygoda z jogą rozpoczęła się w 2008 roku. Pojawiłam się na dwóch czy trzech zajęciach, po których nastąpiła bardzo długa przerwa. Wtedy moja siostra powiedziała, że joga jest na tyle wyjątkowa, że powinnam dać jej jeszcze jedną szansę, że może powinnam spróbować praktyki w innym czasie, u innych nauczycieli. I tak całkowitym przypadkiem trafiłam pod czujne oko Marianny. I zostałam do dziś. W styczniu 2011 zaczęłam prowadzić zajęcia w szkole Manomani, a rok później rozpoczęłam w Krakowie kurs nauczycielski.
Od listopada 2015 jestem dyplowaną nauczycielką jogi wg przekazu B.K.S. Iyengara w stopniu Introductory II.

Joga jest dla mnie tajemnicą, której odkrywanie krok po kroku pozwala oderwać się od codziennych stresów i rzeczywistości. Uczy mnie cierpliwości i pokory, a także otwiera serce i uspokaja umysł.


Małgorzata Gaik


W 2004 roku, w poszukiwaniu formy ruchu, która byłaby dla mnie w pełni satysfakcjonująca, przeczytałam książeczkę pt. „15 minut ćwiczeń PILATESA dla zdrowia i urody”. Po kilku latach spędzonych na uprawianiu różnych form fitnessu, stwierdziłam, że dokładnie tego potrzebuję. Niedługo potem trafiłam na zajęcia prowadzone tą metodą przez Mariannę i… poczułam się jak w domu. Pilates stał się ważną częścią mojego życia.
Nawyki wpojone mi na sali gimnastycznej przeniosły sie na codzienne życie. Poprawiły jego jakość i komfort. Dzisiaj pozwalają mi lepiej i bardziej świadomie uprawiać inne dyscypliny sportu.
Ta subtelna praca z ciałem, wykonywana w skupieniu, daje zaskakujące efekty i bardzo dużo radości, którą teraz dzielę się z innymi.


Natalia Rybska


Praktykuje jogę od 2013 roku, pod okiem Kasi Streit i Marianny Gutterwil, a także jako uczestniczka warsztatów. Od stycznia 2016 prowadzę zajęcia grupy początkującej w Manomani. Od jesieni 2016 roku uczestniczka kursu nauczycielskiego na stopień Introductory II. Jako czynna zawodowo fizjoterapeutka od lat interesuję się ludzkim ciałem i pracą nad nim.
Joga, podobnie jak fizjoterapia najpierw bada i obnaża słabe strony ludzkiego ciała, a następnie wnikliwym i cierpliwym pokazuje drogę i daje narzędzia do pracy z nimi.
Na jogę trafiłam przypadkiem, ale nie przypadkiem zostałam. Ucząc się od wspaniałych nauczycieli pokochałam jogę, a dzięki jodze także siebie. Dlatego pozostałam wierna i jodze i Manomani. Zmaganie się z samym sobą na macie pozwala poznać lepiej swoje słabe strony, ale także celebrować te mocne. To podróż, która nie zawsze jest łatwa, ale zawsze się opłaca i nigdy nie ma finału, a więc nie można ani wygrać ani przegrać. Dlatego każda minuta praktyki ma sens i wzbogaca ciało, umysł i serce.
Od kiedy mam przyjemność także sama uczyć, widzę, że joga może być dobra dla każdego i każdy z nas może z niej czerpać to, co w codziennym życiu dodaje nam sił. Zarówno fizycznych jak i duchowych.


Paulina Turowicz

„Joga wrosła w moje życie zupełnie niepostrzeżenie. Nie pamiętam dokładnie, kiedy pierwszy raz trafiłam na zajęcia, na pewno byłam wtedy jeszcze w liceum. I tak od pojedynczych razy tu i tam, nim się obejrzałam, uczestniczyłam już w regularnych zajęciach. Miałam wielkie szczęście już na początku mojej jogicznej drogi trafić do wspaniałych, inspirujących nauczycieli: Marii Kielar, Bartka Miklasa i Marianny Gutterwil, za co jestem im niezmiernie wdzięczna. Wraz z upływem czasu i wieku moja motywacja do praktyki się zmienia, niezmienna natomiast pozostaje radość jaką czerpię z każdej chwili spędzonej na macie. Obecnie uczestniczę w nauczycielskim programie szkoleniowym przygotowującym do egzaminu na stopień Introductory II. Równocześnie z niesłabnącym zapałem biorę udział w warsztatach prowadzonych przez nauczycieli z Polski i z zagranicy.”